Wyniki naszych ulubionych dzienników
Dużo mówi się o kryzysie w branży gazet, szczególnie dzienników. Nie jest to chyba jednak do końca zgodne z prawdą, skoro ich wpływy z reklam we wrześniu 2010 były niemal identyczne jak w roku ubiegłym. Największy spadek odczuła Gazeta Wyborcza, a największy przyrost dochodów należy do Faktu. Łącznie dzienniki zarobiły 223 miliony złotych, czyli o 0,1 miliona więcej niż rok temu. Na pierwszym miejscu stoi Gazeta Wyborcza, następne są Fakt, Polska The Times, Metro oraz Rzeczpospolita. Gazeta Wyborcza jest właściwie jedynym z wymienionych tytułów, który zanotował spadek przychodów z reklam, wszystkie pozostałe wymienione przeze mnie periodyki mogą pochwalić się wzrostem. Jeśli chodzi o wydawców, to liderem rynku była i pozostaje Agora, do której należą dwie spośród ww. Gazeta, inni liczący się na rynku gracze to Axel Springer, Polskapresse i Presspublica.